Wanneer het aankomt op het tillen van elektrische voertuigen (EV's), is het van essentieel belang om extra aandacht te besteden aan de manier waarop ze worden opgenomen, vanwege de verschillen ten opzichte van voertuigen met een verbrandingsmotor. Een verkeerde opname kan namelijk schade aan de batterij veroorzaken. Een beschadigde batterij vormt een reëel brandgevaar en we hebben allemaal de gevolgen, zoals het moeilijk blussen, al wel eens gezien op sociale media. Het is daarom belangrijk om, met de juiste werkplaatsuitrusting, uw personeel op te leiden en veel aandacht te besteden aan het correct tillen van de voertuigen op de juiste plaatsen en op de juiste manier.
Opnemen?
In het begin van het EV-tijdperk leek het opnemen van een EV niet zo anders te zijn dan wat we gewend waren. Bij veel merken en modellen van EV's is dit echter niet langer het geval. Het grootste verschil zit hem in de benodigde vrije werkruimte onder het voertuig om een batterijwissel zo gemakkelijk mogelijk te maken. Vaak nemen batterijpakketten bijna de gehele bodem van het voertuig in.
Maximale flexibiliteit bij het opnemen met de ROTARY SPOA3TS-EH2-EV!
Waar de klassieke zwenkarm alleen telescopisch uitschuifbaar is, heeft ROTARY voor deze hefbrug een roteerbare "Terminal" ontwikkeld.De innovatieve low-profile armen met roteerbare "Terminal" bieden ongelooflijk flexibel gebruik, waardoor de hefbrug geschikt is voor het tillen van alle soorten voertuigen - van standaard stadsauto's tot sportwagens - inclusief de nieuwste elektrische voertuigen - en zelfs sedans met een lange wielbasis.
De roteerbare "Terminal" maakt het gemakkelijk om de opnamepunten van het voertuig te bereiken en de zwenkarm zelf weg te positioneren van het chassis van het voertuig. Hierdoor is er minder ruimte nodig onder het voertuig voor het opnamemateriaal en kan het in sommige gevallen zelfs loodrecht op het voertuig worden geplaatst.
Uitzonderingen?
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en ook daar wordt aan oplossingen gewerkt.Bijvoorbeeld, het opnemen van voertuigen zoals de VW ID's, ID Crozz, ID Buzz, ID Buggy, Audi Q4 E-Tron, Cupra Born, Tavascan en andere merken is niet eenvoudig. De ruimte tussen het opnamepunt en het batterijpakket is zeer beperkt en kan er snel voor zorgen dat de opname op het batterijpakket zelf terechtkomt of dat het contact met de opname-adapter te excentrisch wordt.
Door gebruik te maken van een van de speciaal ontwikkelde adapters van ROTARY kunnen deze voertuigen echter nog steeds op de juiste manier worden ondersteund.
ROTARY: jarenlange ervaring en wereldleider op het gebied van hefbruggen.
Het succesverhaal van ROTARY begon in 1924. Geïnspireerd door een kappersstoel die klanten omhoog kon tillen, ontwikkelde de oprichter van het bedrijf, Peter Lunati, 's werelds eerste autolift. Het patent voor deze eerste hefbrug werd verleend op 1 september 1925 en ROTARY - het bedrijf - was geboren.Inmiddels is ROTARY uitgegroeid tot wereldleider op het gebied van hefbruggen. Naast het hoofdkantoor in Madison, Indiana (VS) en het Europese controlecentrum in Bräunlingen, Duitsland, heeft ROTARY wereldwijd dochterondernemingen om aan de behoeften van klanten te voldoen. Met dit unieke netwerk heeft ROTARY de mogelijkheid om markttrends in een vroeg stadium te analyseren en te herkennen en deze kennis toe te passen om wereldwijde normen te creëren. Wereldwijde goedkeuringen van talrijke autofabrikanten getuigen van deze aanpak.
Als u meer informatie wenst, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. ⬇︎⬇︎
En kijk zeker ook eens naar onze interessante ZOMER promoties ⬇︎⬇︎