Nieuwe deeltjestellertest op de Autokeuring vanaf 1 juli 2022
Wil je de wagen van je klant optimaal voorbereiden op de autokeuring? Dan ben je als garage maar beter ook voorbereid om de ondertussen beruchte emissietesten. Door je werkplaats uit te rusten met dezelfde toestellen als de keuringsstations, weet je meteen of je klant tijdens de keuring ook door de test zal raken.
Een nieuw type test om de uitstoot van dieselwagens te meten, moet helpen om de roetuitstoot van nieuwere dieselwagens te controleren. Vanaf 1 juli 2022 test de autokeuring namelijk ook de uitstoot fijnstof van Euro 5 en 6 dieselvoertuigen. Met deze nieuwe test kan de autokeuring tijdens de emissietest makkelijk kapotte of weggehaalde roetfilters opsporen.
Wil je als garage klaar zijn om deze deeltjestellertest ook uit te voeren? Dan zijn de testtoestellen van TAE de perfecte oplossing voor jouw werkplaats. Onze toestellen zijn namelijk al jarenlang een vaste waarde in de autokeuringstations. Ook voor deze nieuwe deeltjestellertest heeft TAE de perfecte oplossing in huis met een nieuwe diesel deeltjesteller.




Met de toestellen van TAE beschik je over dezelfde toestellen als op de Autokeuring
Wil je als garage de toestellen van de autokeuring in huis halen? Dan ben je aan het goede adres bij TAE. Onze 3 types meettoestellen maken gebruik van vooruitstrevende technologie met een breed meetbereik, namelijk Extended Diffusion Charging. Ontdek hieronder de unieke eigenschappen van de meettoestellen van TAE.
CAPELEC: betrouwbare en snelle meting

Geavanceerde « Extended Diffusion Charging » technologie, future proof
Universele verwerking en aflezing van de resultaten via PC / laptop / tablet
Verwarmde meetsonde, dus geen last van condensatie
Gepatenteerde gasflow, dankzij Venturi effect, waardoor er nooit vuil in de pomp kan komen
Testprocedure zoals op de autokeuring
Uitbreidbaar met oplossingen om overmatige emissies en verbruik gericht aan te pakken
Leverbaar op korte termijn
CRYPTON: 25 jaar een bewezen waarde op de Autokeuring

Geavanceerde « Extended Diffusion Charging » technologie
Verwerking en aflezing van de resultaten via PC / laptop / tablet en via uw CRYPTON station
Verwarmde meetsonde, dus geen last van condensatie
Testprocedure zoals op de autokeuring
Gepatenteerde gasflow, dankzij Venturi effect, waardoor er nooit vuil in de pomp kan komen
Leverbaar op korte termijn
AVL: Duitse
nauwkeurigheid

Geavanceerde « Advanced Diffusion Charging » technologie
Stand alone toestel
Geïntegreerde display
Testprocedure zoals op de autokeuring
Uitbreidbaar met oplossingen om overmatige emissies en verbruik gericht aan te pakken
Het belang van de deeltjesteller test
Wanneer krijgt je klant een rode kaart of verwittiging op de Autokeuring voor de uitstoot van zijn wagen?
Je klant goed advies geven voordat hij of zij naar de autokeuring gaat? Dat wordt nu simpel werk met de testtoestellen van TAE. Ontdek hier hoe je de waarden van de test moet interpreteren en welke gevolgen de testresultaten op de autokeuring zullen hebben.
Is de roetfilter geheel weggehaald? Dan zal de nieuwe deeltjestellertest dat meteen opspeuren. Wanneer het voertuig meer dan 1 miljoen fijnstofdeeltjes per kubieke centimeter heeft, is dat een teken dat er geen roetfilter meer aanwezig is. Je klant zal dan ook meteen een rode kaart krijgen bij de autokeuring. De klant heeft dan nog 14 dagen de tijd om de roetfilter opnieuw te installeren. Als de wagen na die periode niet in orde is, mag het voertuig niet meer de openbare weg op.
.jpg)

Ook een defecte roetfilter kan opgespoord worden door de nieuwe test. Een voertuig dat tussen de 250.000 en 1 miljoen fijnstofdeeltjes per kubieke centimeter uitstoot, krijgt een groene kaart met een waarschuwing. Je klant krijgt dan nog twee jaar de tijd om de problemen met de roetfilter op te lossen. In conclusie is het van ultiem belang dat je als garagist een deeltjesteller gebruikt om de tevredenheid van jouw trouwe klanten te bewaren.
ik wil graag een bezoek